کلینیک تخصصی دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین

سلامتی دهان ، زیبایی دندان

شیراز، چهارراه زرگری، به سمت چمران
ساختمان پزشکی ابن سینا، واحد۱۸
07136276287
09900439004
07136276289
شنبه – چهارشنبه : 9:00 الی 21:00
پنج شنبه : 9:00 الی 14:00 / جمعه : تعطیل

همه چیز در مورد لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟ چرا باید از لمینت دندان استفاده کنیم؟

پیشنهاد ویژه

لمینت دندان چیست؟ چرا باید از لمینت دندان استفاده کنیم؟

لمینت دندان در شیراز یکی از روش های ترمیمی و زیبایی در حیطه خدمات دندانپزشکی است. امروزه لمینت دندان بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است و افراد برای داشتن لبخندی زیبا از لمینت دندان استفاده می کنند. لمینت باعث می‌شود که عیوب ظاهری دندان برطرف شود و دندان ها به صورت یکدست و سفید، چهره فرد را بسیار زیباتر و خوشایندتر نشان می‌دهد. معمولا درمان لمینت برای دندان هایی بکار می‌رود که دارای مشکلاتی از جمله: نامرتبی، کجی، زردی، لک و یا شکستگی و ترک خوردگی باشند. اگر مشکلات و اختلالات دهانی حاد باشند و نامرتبی و کجی دندان شدید باشد می بایستی از درمان های دیگری مانند ارتودنسی دندان استفاده گردد، در غیر این صورت با انجام لمینت، فرد از لبخند زیباتری بهره مند می‌گردد و در نتیجه آن، اعتماد به نفس او بالاتر می‌رود. این امر بر روی کیفیت زندگی فرد نیز تاثیر گذار است.

انواع لمینت دندان در شیراز

لمینت دندان در شیراز به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل لمینت سرامیکی (پرسلن ونیر) و کامپوزیت ونیر می‌شود. که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر:

لمینت سرامیکی دندان که طرفداران زیادی دارد در ظاهر بسیار طبیعی و براق به نظر می رسد، علت آن  این است که ضخامت لمینت سرامیکی بسیار کم است و با توجه به جنس سرامیکی آن بسیار براق می باشد. همچنین جنس این نوع لمینت بسیار محکم و طول عمر آن بالاست. لمینت سرامیکی توسط دندانپزشک، قالب گیری و در لابراتوار ساخته می‌شود. لایه نازکی که در لابراتوار ساخته می‌شود ونیر نامیده می‌شود. پس از تراش مختصری که توسط دندانپزشک بر روی دندان فرد انجام می‌پذیرد، با چسب مخصوص بر روی دندان فیکس و محکم می‌شود. این چسب مخصوص باید دارای بهترین کیفیت ممکن باشد تا لمینت زود از دندان جدا نشود. کسانی که قصد انجام لمینت دندان را دارند بهتر است در انتخاب دندانپزشک مجرب و متخصص دقت نمایند تا به نتیجه دلخواه خود در پایان پروسه درمان دست پیدا کنند.

مطالب مرتبط  کاشت ایمپلنت دندان SIC سوئیسی در شیراز

کامپوزیت ونیر:

کامپوزیت یکی از انواع لمینت دندان است. تفاوت آن با لمینت سرامیکی که نوع دیگر لمینت دندان است در ضخامت، جنس و روش انجام کار است. کامپوزیت دندان، روشی غیر تهاجمی تر از لمینت است زیرا در انجام لمینت، دندان تراش می‌خورد هر چند این تراش خوردگی زیاد نیست اما در کامپوزیت تراش خوردگی دندان وجود ندارد و به مینای دندان نیز آسیبی نمی رسد. کامپوزیت برای افرادی که  می خواهند تعداد دندان کمتری را ترمیم کنند روش بهتری است. در درمان کامپوزیت هیچ احتیاج به قالب گیری لابراتواری وجود ندارد. در این نوع لمینت ، دندانپزشک مواد مخصوص را بر روی سطح دندان میگذارد و فرم می‌دهد و با دستگاه مخصوص خشک می‌کند. سفیدی رنگ دندان ها در دو نوع لمینت دندان به انتخاب شخص است. شفافیت و استحکام لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت می باشد.

لمینت دندان در شیراز کلینیک نگین

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

مبنای مقایسه کامپوزیت ونیرلمینت سرامیکی
قیمتقیمت متوسطگران قیمت
طول درمانیک روزه، در یک ویزیتحداقل دو ویزیت با فاصله 15 روزه
برگشت پذیریداردندارد
ماندگاری5 تا 7 سال10 تا 15 سال
آسیب پذیریاحتمال ورقه شدن یا افتادن داردبا دوام تر است و احتمال شکستن کمی دارد
نیاز به آزمایشگاهندارددارد
دامنه کاربردمشکلات جزئی دندانطیف گسترده ای از عیوب دندان
لکه پذیریمستعد لکهمقاوم در برابر لکه

 آیا انجام لمینت به دندان آسیب می زند؟

اگر لمینت سرامیکی دندان به صورت حرفه ای و درست انجام شود هیچ گونه آسیبی به دندان ها وارد نمی‌شود اما در صورت تراش زیاد دندان ممکن است مینای دندان آسیب ببیند یا اگر بهداشت دهان و دندان خوب رعایت نشود باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود. همچنین اگر لمینت دندان خوب نصب نشود باعث ایجاد عفونت دندانی و لثه ای می‌شود. در مورد کامپوزیت می توان گفت که اگر بهداشت دهان و دندان به طور منظم رعایت شود، کامپوزیت مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

لمینت دندان در شیراز کلینیک نگین

 لیمنت دندان در شیراز  مناسب چه کسانی نیست؟

در ابتدا باید بگویم لمینت دندان چه از نوع لمینت سرامیکی و چه از نوع کامپوزیتی، به هیچ وجه مناسب کسانی که به بهداشت دهان و دندان اهمیت نمی‌دهند نیست زیرا ایجاد بوی بد دهان و همچنین عفونت دهانی می‌کند. انجام لمینت دندان برای کسانیکه مشکلات لثه ای دارند نیز مناسب نیست مخصوصا کسانی که دارای لثه تحلیل رفته می باشند. این افراد اگر بخواهند درمان لمینت را انجام دهند باید در ابتدا مشکل لثه خود را درمان کنند سپس با صلاحدید دندانپزشک خود به انجام لمینت دندان بپردازند.

روکش و لمینت سرامیکی

مراقبت های بعد از لمینت دندان شامل چه چیزهایی می‌شود؟

لمینت دندان، نیاز به مراقبت های خاص دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن منظم و کشیدن نخ دندان یکی از مهمترین مراقبت ها در مورد لمینت دندان است. همچنین عدم استفاده از بعضی خوراکی های سفت مثل تخمه اهمیت زیادی در نگهداری از لمینت دارد. به طور کلی استفاده از غذاهای سفت در مراقبت های لمینت توصیه نمی‌شود زیرا باعث شکستگی یا پریدگی لمینت می‌شود. استفاده از خوراکی هایی که رنگ دندان را عوض می کنند مثل چای و قهوه نیز توصیه نمی‌شود.

لمینت و روکش دندان در شیراز

طول عمر لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دندان چند سال است؟

اگر از لمینت دندان به خوبی مراقبت شود، دوام و طول عمر آن بالا خواهد رفت. اما به طور کلی طول عمر لمینت سرامیکی معمولا 10 سال و طول عمر کامپوزیت بین 4 تا 5 سال می باشد. البته بسته به مراقبت های افراد این میانگین می تواند کم و زیاد شود.

مطالب مرتبط  ونیر کامپوزیت دندان در شیراز

هزینه انواع لمینت دندان در شیراز چقدر است؟

هزینه لمینت سرامیکی دندان بستگی به گستردگی ناحیه ای دارد که می خواهیم بر روی آن این درمان را انجام دهیم. هزینه لمینت سرامیکی معمولا بالاست. اگر قصد انجام درمان لمینت را دارید و هزینه آن برای شما مهم است می توانید از درمان کامپوزیت استفاده نمایید زیرا هزینه این درمان بسیار پایین تر از هزینه درمان لمینت سرامیکی است.

لمینت و روکش دندان در شیراز

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت در چیست؟

برای بیان تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت، در واقع می‌توان گفت که کامپوزیت نوعی لمینت دندان است. در درمان کامپوزیت نیازی به قالب گیری لابراتواری نمی باشد و دندانپزشک در مطب مواد مخصوص را بروی سطح دندان مورد نظر پخش می‌کند و فرم می دهد ضمن اینکه هزینه کامپوزیت بسیار مناسب تر از لمینت سرامیکی است. در لمینت سرامیکی باید حتما قالب گیری انجام شود و ونیر در لابراتوار ساخته شود سپس توسط دندانپزشک در مطب، بر روی دندان با مواد مخصوص چسبانده شود. طول عمر لمینت سرامیکی معمولا حدود 10 سال می باشد و عمر کامپوزیت حدودا 5 سال پیش بینی شده است. لمینت سرامیکی نازک تر و براق تر از کامپوزیت است و نسبت به کامپوزیت بسیار محکم تر است.

لمینت دندان در شیراز کلینیک نگین

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

شاید بزرگترین ایراد لمینت دندان، همان تراش خوردگی دندان است. فردی که از لمینت دندان استفاده می‌کند دیگر نمی تواند لمینت را بردارد و در صورت بروز هر مشکلی فقط می‌تواند لمینت دیگری جایگزین نماید. گاهی اوقات اگر لمینت بر روی دندان درست چسبانده نشود، دهان دچار بوی بد و یا دچار عفونت دهانی می‌شود.

مطالب مرتبط  آیا لمینت دندان سبب پوسیدگی دندان می‌شود؟

عوارض و مشکلات کامپوزیت دندان چیست؟

به طور کلی کامپوزیت دندان مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کند. جز اینکه ممکن است به دلیل استفاده از بعضی مواد خوراکی مثل قهوه و چای زودتر تغییر رنگ بدهد. استحکام این نوع لمینت  نسبت به لمینت سرامیکی کمتر می‌باشد بنابراین باید در محافظت از آن کوشید.

نتیجه گیری

لمینت دندان می‌تواند یکی از راه های درمان و برطرف کردن برخی از مشکلات دندانی باشد. هنگامیکه درمان لمینت دندان به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام شود نتیجه ایده آل حاصل می‌گردد و فرد می‌تواند سالها از نتیجه مثبت این خدمات بهره ببرد. بسته به نوع نیاز فرد و توصیه دندانپزشک در استفاده از لمینت سرامیکی و یا کامپوزیت می‌توان گفت انواع لمینت دندان یکی از بهترین درمانهای زیبایی و درمانی در حوزه دندانپزشکی محسوب می‌شود. هنگام نیاز به خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی، مهمترین مسئله این است که این خدمات به صورت تخصصی و با دقت و ظرافت فراوان توسط متخصص لمینت دندان انجام گردد. کلینیک دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین در شیراز با همکاری تیمی حرفه ای از دندانپزشکان متخصص آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.

5/5 - (5 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیفات ویژه کلینیک نگین و مشاوره رایگان، شماره تماس خود را وارد کنید

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا کیانی
رضا کیانی
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر. آیا لمینت دندان با کامپوزیت تفاوت داره؟

نسرین عمادی
نسرین عمادی
1 سال قبل

سلام برای افرادی که لمینت انجام میدن اگر یکی از دندان ها آسیب ببینه یا بشکنه، کل لمینت باید ازاول گذاشته بشه؟

کریمی
کریمی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر. من قبلا چند واحد لمینت انجام دادم و کیفیت کارشون اصلا خوب نبود راضی نیستم میخوام بیام کلینیک شما دوباره انجام بدم امکانش هست ؟ چون بعضی ها میگن دیگه نمیشه

جهانگیر فیخانی
جهانگیر فیخانی
11 ماه قبل

با سلام. من در طول روز قهوه زیاد میخورم سیگار هم خیلی میکشم لمینت کنم بهتر یا فیسینگ؟

نفسیه نصیری
نفسیه نصیری
11 ماه قبل

سلام.من سه تا از دندون های جلوم عصب کشی و پرروکش شده میخوام بقیه دندون هام لمینت کنم شما انجام میدید؟

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط کلینیک دندانپزشکی نگین
کرامنشاهی
کرامنشاهی
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر.سمت راست دهانم ۴ دندانم خالیه. آیا میتونم لمینت دندان انجام بدم؟

کریمی
کریمی
4 ماه قبل

سلام روز بخیر. من دندان هام کاملا سالم هستن ولی رنگشون زرد شده. میتونید یه راهنمایی کنید برای این مشکل؟؟ به نظرتون باید لمینت دندان انجام بدم؟

محمود
محمود
3 ماه قبل

لمیت در چند مرحله انجام میشه ؟

قربانی منش
قربانی منش
3 ماه قبل

درود. از چه سنی میتونم لمینت دندان انجام بدم؟

14
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x