کلینیک تخصصی دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین

سلامتی دهان ، زیبایی دندان

شیراز، چهارراه زرگری، به سمت چمران
ساختمان پزشکی ابن سینا، واحد۱۸
07136276287
09900439004
07136276289
شنبه – چهارشنبه : 9:00 الی 21:00
پنج شنبه : 9:00 الی 14:00 / جمعه : تعطیل

بلیچینگ دندان در شیراز و مزایا و معایب آن

بلیچینگ دندان در شیراز و مزایا و معایب آن

پیشنهاد ویژه

یک مشکل اساسی که افراد در شیراز هنگام مراجعه به دندانپزشک آن را مطرح می کنند موضوع زردی و غیرطبیعی بودن دندان ها می باشد . زرد شدن و تغییر رنگ دندان ها که حتی با مسواک زدن و سایر روش های خانگی برطرف نمی شود. داشتن دندان های سفید و درخشان باعث ایجاد لبخند زیبا و افزایش حس اعتماد به نفس در فرد می شود. امروزه یکی از بهترین روش های سفید کردن دندان ها و اصلاح طرح لبخند، انجام بلیچینگ دندان در شیراز می باشد.

ویدیو انجام بلیچینگ آفیس توسط دکتر نگین اثنی عشری

بلیچینگ دندان چیست ؟

دندان ها به مرور زمان و با افزایش سن تغییر رنگ می دهند. تغییر رنگ دندان ها در اثر تغییر مواد معدنی عاج دندان و نفوذ رنگدانه به درون مینای دندان می باشد . دندان ها همچنین ممکن است به دلیل مصرف بعضی مواد غذایی ، سیگار کشیدن و برخی باکتری ها زرد و بد رنگ شوند. از آنجایی که سفیدی دندان ها یکی از مولفه های جوانی و زیبایی است، همواره افراد به دنبال سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ دندان بوده اند.

بلیچینگ دندان در شیراز یکی از حرفه ای ترین خدمات دندانپزشکی می باشد که به کمک آن رنگدانه های غیر طبیعی که بر روی سطح دندان وجود دارد از بین می رود. در این روش رنگ زرد و تمامی لکه ها و رنگ های دیگر ایجاد شده روی دندان پاک شده و دندان ها سفید و درخشان می شوند.

در روش بلیچینگ دندان، دندانپزشک با استفاده از مواد شمیایی با غلظت بالا و در مدت زمان کوتاهی دندان های شما را سفید می کند. در روش بلیچینگ دندان چیزی به ساختار دندان اضافه نمی شود و فقط با استفاده از مواد شمیایی خاص و با غلظت بالا،  لکه ها و مواد اضافی روی سطح دندان برطرف می شود.

بلیچینگ دندان چیست؟

دلایل تغییر رنگ دندان ها و نیاز به بلیچینگ دندان در شیراز

گاهی اوقات رنگ دندان ها حتی با وجود مسواک زدن تغییر پیدا کرده و زرد می شود. مواد غذایی که روزانه میخوریم شامل رنگدانه هایی هستند که پس از جویده شدن به مینای دندان چسبیده و درون آن نفوذ پیدا می‌کنند و در دراز مدت باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند. از جمله فاکتور هایی که سبب تغییر رنگ دندان ها می شوند عبارتند از:

مواد غذایی و نوشیدنی ها : برخی از مواد غذایی ذاتا باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان ها می شوند؛ برای مثال قهوه، چای و شراب. استفاده بیش از حد از این مواد باعث ایجاد لکه هایی در عمق دندان ها می شود که با روش های خانگی برطرف نمی شوند و جهت برطرف کردن آنها شما نیاز به بلیچینگ دندان در شیراز خواهید داشت.

سیگار کشیدن : سیگار و تنباکو حاوی دو ماده خطرناک نیکوتین و قطران هستند که مستقیما می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.

آبسه و آفت دهان : مینای دندان ممکن است در اثرآسیب ناشی از آبسه، کیست ها و آفت های دهانی آسیب ببیند و لایه زیرینش خود را نشان دهد . در اثر آسیب مینای دندان همچنین امکان نفوذ رنگدانه ها به درون دندان وجود دارد.

مطالب مرتبط  بهترین دکتر عصب کشی دندان در شیراز

افزایش سن : با افزایش سن مینای دندان نیز تحلیل می رود و کم کم لایه زیرینش (عاج) خود را نشان می دهد. عاج دندان زرد رنگ است و به کمک روش های خانگی نمی توان آن را سفید کرد.

مصرف برخی داروها : برخی از داروها مانند برخی از آنتی هیستامین ها و برخی از آنتی بیوتیک ها باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند. تغییر رنگ دندان هایی که ناشی از مصرف برخی داروها باشد را می توان با روش های خانگی و بلیچینگ دندان برطرف نمود.

دلیل تغییر رنگ دادن دندان ها

در شیراز از چه موادی در بلیچینگ دندان استفاده می شود ؟

در بلیچینگ دندان در شیراز دندانپزشک از مواد شمیایی با غلظت بالا استفاده می کند. دندانپزشک برای اکسید کردن رنگدانه های غیر طبیعی روی سطح دندان از دو ماده هیدروژن پراکساید و کارباماید پراکساید استفاده می کند. این مواد به ساختار مینای دندان نفوذ کرده و رنگ دانه هایی که روی دندان رسوب کرده اند را اکسید می کند. این مواد همچنین باعث روشن تر شدن عاج دندان می شوند. از هیدروژن پراکساید جهت بلیچینگ دندان در مطب و زیر نظر پزشک و از کارباماید پراکساید جهت بلیچینگ دندان در خانه و زیر نظر پزشک استفاده می شود.

انواع روش های بلیچینگ دندان در شیراز

بلیچینگ دندان فرآیندی پیچیده جهت سفید کردن دندان است. به طور کلی دو روش جهت سفید کردن دندان ها با بلیچینگ وجود دارد که عبارتند از:

  • هوم بلیچینگ یا بلیچینگ دندان در خانه
  • آفیس بلیچینگ یا بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

آفیس بلیچینگ در شیراز ( بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی )

در این روش، دندانپزشک از مواد شیمیایی مانند هیدروژن پراکساید با غلظت بالا جهت سفید کردن دندان استفاده می کند. این روش بلیچینگ در مطب دندانپزشکی انجام می شود و سبب سفید شدن دندان ها در کوتاهترین زمان و با بیشترین میزان ماندگاری می شود. بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی طی 2 الی 3 جلسه که هر جلسه تقریبا یک ساعت طول می کشد، انجام می شود.

بلیچینگ دندان در مطب

مراحل بلیچینگ دندان در دندانپزشکی ( آفیس بلیچینگ )

  • بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی یک فرایند سریع و ساده است که دندانپزشک طی دو الی سه جلسه اقدام به سفید کردن دندان ها می کند. مراحل بلیچینگ دندان به این روش عبارتنداز:
  • اگر دندان های شما جرم داشته باشند، دندانپزشک ابتدا اقدام به جرم گیری و تمیز کردن دندان هایتان می کند.
  • جهت دسترسی به تمام سطوح دندانی، از یک وسیله ی دندانپزشکی جهت باز نگه داشتن دهان استفاده می شود .
  • جهت پیشگیری از آسیب مواد سفید کننده به لثه ها، بافت لثه ها با مواد مخصوصی پوشانده می شود.
  • ژل سفید کننده حاوی هیدروژن پراکساید به مدت 15 تا 30 دقیقه روی دندان ها قرار می گیرد.
  • در طی مدت زمانی که ژل حاوی هیدروژن پراکساید روی دندان ها قرار دارد از دستگاه کیور یا لیزر جهت فعال کردن مواد سفید کننده استفاده می شود. تاباندن لیزر به ژل روی دندان باعث فعال شدن مواد سفید کننده دندان می شود.
  • پس از هر بار ساکشن کردن ژل، سفیدی دندان چک می شود تا در صورت لزوم مجددا به دندان ها ژل زده شود و 15 تا 30 دقیقه روی دندان ها باقی بماند.
  • پس از اتمام درمان به این روش، یک کیت بلیچینگ دندان در منزل جهت استفاده در منزل و افزایش میزان ماندگاری بلیچینگ به بیمار داده می شود.
مطالب مرتبط  بهترین دکتر ارتودنسی دندان در شیراز

( بلیچینگ دندان در خانه ) هوم بلیچینگ

در این روش بلیچینگ دندان، طی یک جلسه متخصص اردتودنسی از دندان های بالا و پایین قالب گیری می کند. بر اساس این قالب ها، تری های پلاستیکی نازکی جهت بلیچینگ دندان در خانه ساخته می شود. در جلسه بعد قالب ها به شما تحویل داده می‌شود و دندانپزشک به شما می گوید که چه مقدار مواد بلیچینگ درون قالب بگذارید. مدت زمان استفاده از مواد بلیچینگ نیز توسط دندانپزشک تعیین می شود. غلظت مواد مصرفی جهت بلیچینگ دندان در خانه کمتر است و در هر بار استفاده نیاز است که قالب چندین ساعت روی دندان شما باقی بماند. مدت زمان مورد نیاز جهت بلیچینگ در خانه، حدود دو هفته است.

مراحل بلیچینگ دندان در خانه ( هوم بلیچینگ)

جهت بلیچینگ دندان در خانه ، بعد از دریافت قالب و مواد بلیچینگ از دندانپزشک ، لازم است که اقدامات زیر را انجام دهید :

  • دندان های خود را با نخ دندان و مسواک به خوبی تمیز کنید.
  • مواد بلیچینگ را درون تری های پلاستیکی قرار دهید ( میزان مواد بلیچینگ مورد استفاده را از پزشک خود بپرسید)
  • قالب ها را روی دندان ها قرار دهید.
  • از برخورد مواد بلیچینگ با بافت لثه و دهان اجتناب کنید ( در صورت بیرون آمدن مواد بلیچینگ از قالب ها سریع آن را با دستمال پاک کنید)
  • مدت زمان قرار دادن تری ها روی دندان حداکثر 2 ساعت می باشد. بعد از خارج کردن قالب ها، دندان های خود را به خوبی بشویید و مسواک بزنید.
  • در هر بار استفاده از تری ها ، فقط برای یکی از فک های بالا یا پایین بلیچینگ دندان انجام شود.

مزایای بلیچینگ دندان در شیراز چیست؟

مزایای بلیچینگ دندان
  • یکی از بهترین روش ها جهت سفید کردن دندان ها می باشد .
  • مقرون به صرفه است؛ زیرا فقط یکبار هزینه می شود و تا مدت طولانی نیاز به صرف هزینه مجدد و یا هزینه جهت روش های دیگر نمی باشد.
  • بلیچینگ دندان در مطب روشی ایمن و کاملا بی خطر است .
  • نتایج بلیچینگ دندان در شیراز پس از مدت کوتاهی قابل مشاهده است.
  • مدت زمان مورد نیاز جهت سفید کردن دندان به روش بلیچینگ بسیار کم است ( خصوصا بلیچینگ در مطب)
  • بلیچینگ دندان روشی کاملا بدون درد می باشد و شما هیچگونه دردی احساس نمی کنید.
  • جهت سفید کردن دندان به روش بلیچینگ بر خلاف لمینت دندان نیازی به تراشیدن دندان نمی باشد. تراشیدن دندان باعث آسیب به مینای دندان می شود.
  • بلیچینگ دندان روشی کم تهاجمی است؛ زیرا نیاز به تراشیدن دندان ندارد.

معایب بلیچینگ دندان در شیراز چیست؟

برخی از معایب بلیچینگ دندان در شیراز عبارتند از:

حساسیت به ژل: در صورتی که از محافظ دندان استفاده نشود ممکن است برخی از افراد در ناحیه ی دهان و دندان ها دچار حساسیت به ژل شوند.

تاثیر مشکلات زمینه ای بر نتیجه: در صورتی که مشکل تغییر رنگ دندان ها ژنیتیکی باشد، نتیجه‌ی حاصل از استفاده از بلیچینگ جهت سفید کردن دندان ها کمتر است.

مطالب مرتبط  کاشت ایمپلنت دیجیتال در شیراز

احتمال بروز حساسیت دندانی: در بعضی از افراد ممکن است به صورت موقت دندان ها نسبت به مواد خیلی سرد و یا خیلی گرم حساسیت نشان دهند که جای نگرانی نیست و بعد از مدتی خود به خود برطرف می شود.

ماندگاری بلیچینگ دندان در شیراز چقدر است؟

ماندگاری روش بلیچینگ دندان در شیراز جهت سفید کردن دندان ها دائمی نیست. بلیچینگ دندان بین 6 ماه تا 5 سال پایداری دارد . مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان بیشتر به خود فرد و عادت های غذایی او بستگی دارد برای مثال:

  • هر چه میزان مصرف چای، قهوه و یا سیگار کشیدن کمتر باشد ماندگاری بلیچینگ بیشتر است.
  • هر چه بهداشت دهان و دندان ( مسواک زدن و استفاده از نخ دندان ) بیشتر رعایت شود ماندگاری بلیچینگ نیز بیشتر خواهد بود .
  • استفاده از خمیر دندان های سفیدکننده برای از بین بردن زردی روی دندان و افزایش ماندگاری بلیچینگ دندان موثر است.

مراقبت های لازم بعد از بلیچینگ دندان در شیراز

اقدامات لازم در 24 ساعت اول بعد از بلیچینگ دندان در شیراز عبارتند از :

  • از مصرف نوشیدنی هایی مانند آبمیوه، قهوه و چای که باعث ایجاد لکه بر روی دندان می شوند اجتناب کنید.
  • از مصرف مواد غذایی که باعث ایجاد لکه بر روی دندان می شوند مانند: موز، گوشت قرمز و شکلات اجتناب کنید.
  • از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات اجتناب کنید.
  • از خمیر دندان های رنگی و دهانشویه استفاده نکنید.

اقدامات لازم پس از بلیچینگ دندان جهت افزایش طول عمر و ماندگاری بلیچینگ

به صورت مداوم و منظم مسواک بزنید: پس از بلیچینگ دندان از بهترین و مهمترین اقدامات جهت افزایش ماندگاری بلیچینگ، مسواک زدن منظم و مداوم است. توصیه می شود که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید همچنین پس از مصرف نوشیدنی و موادغذایی لکه زا بر روی دندان ، دندان ها را با مسواک تمیز کرده و شستشو دهید.

از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید: غلظت مواد سفید کننده در این خمیر دندان ها کم است، اما می تواند باعث افزایش ماندگاری بلیچینگ شود. مواد سفید کننده در این خمیردندان ها از اکسید شدن مواد غذایی روی دندان ها نیز جلوگیری کرده و دندان ها را کاملا تمیز نگه میدارد.

از مصرف نوشیدنی های تیره ( قهوه و چای) ، الکل و استعمال دخانیات اجتناب کنید. مصرف مداوم موارد یاد شده ماندگاری بلیچینگ دندان را کاهش می دهد و باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها می شود.

استفاده از نی هنگام مصرف نوشیدنی ها: استفاده از نی جهت نوشیدن باعث کاهش برخورد نوشیدنی با دندان می شود. جهت نوشیدن چای سرد و نوشیدنی های گازدار توصیه می شود که حتما از نی استفاده کنید.

از خوردن غذاهای خیلی سرد یا خیلی گرم اجتناب کنید و جهت خوردن میوه هایی ماند سیب، حتما پوست آنها را بگیرید.

تا مدتی پس از بلیچینگ دندان از خوردن غذاهایی مانند برنج، ماکارونی و سیب زمینی پخته شده که سخت جویده می شوند اجتناب کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیفات ویژه کلینیک نگین و مشاوره رایگان، شماره تماس خود را وارد کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x