تشخیص و درمان دردهای ناحیه صورت و سردرد ها

دردهای ناحیه صورت همیشه علت دندانی ندارد گاهی اوقات اعصاب صورتی عامل درد هستند و در صورت درمان دندانی اشتباه دندان ها میتوانند قربانی شوند. پس تشخیص صحیح ضروری است. تری ژمینال نورالژی یا عصب سه قلوی صورتی در صورت درگیری میتواند علامتی شبیه درد دندان ایجاد کند.

درد در ناحیه سر و صورت می تواند علل مختلفی داشته باشد. اگر دردها در این نواحی مرتب تکرار شوند و یا با عوارض دیگر همراه باشند فرد باید حتما به پزشک مراجعه کند.

سر، صورت و گردن به وسیله عصب ها با هم در ارتباط هستند و اگر عصبی در  یکی از این نواحی آسیب ببیند یا تحریک شود ممکن است در نواحی دیگر، باعث احساس ناراحتی و درد شود. منشا درد در ناحیه سر و صورت می تواند دلایل مختلف داشته باشد که گاهی اوقات این دردها ناشی از مشکلات دندانی و فک می باشد. هر گونه التهاب و آسیب دیدگی در ناحیه دهان و دندان می تواند باعث درد در ناحیه سر و صورت شود.

اختلال مفصل فک گیجگاهی یا TMJیکی از مواردی است که وقتی به وجود می آید درد در ناحیه سر و صورت احساس می ‌‌شود مثلا وقتی دیسک این مفصل دچار آسیب دیدگی یا فرسایش شود یا اینکه از محور خود خارج گردد.

درمان مشکلات فکی و گیجگاهی و سردردها

آبسه دندان یکی دیگر از دلایلی است که باعث درد در ناحیه صورت می‌‌ ‌شود. گاهی اوقات پوسیدگی شدید دندان ، عفونت لثه و یا عفونت عصب و عروق دندانی  باعث بوجود آمدن آبسه دندانی می شوند که ایجاد درد می کند. دربعضی مواقع آسیب به عصب دندان و نورالوژی آن ناحیه در هنگام عصب کشی می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه صورت شود. همچنین درصورت بروز سرطان دهانی نیز درد در ناحیه دهان و صورت احساس می شود. اگر در ناحیه سر و صورت احساس درد دارید، حتما توسط پزشک یا دندانپزشک مجرب معاینه شوید تا منشا درد را پیدا کنند و مراحل درمانی به موقع انجام گیرد. کلینیک دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین با کادری مجرب آماده هر گونه خدمات رسانی در امور مربوط به دهان و دندان، در خدمت شما عزیزان می باشند.