کلینیک تخصصی دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین

سلامتی دهان ، زیبایی دندان

شیراز، چهارراه زرگری، به سمت چمران
ساختمان پزشکی ابن سینا، واحد۱۸
07136276287
09900439004
07136276289
شنبه – چهارشنبه : 9:00 الی 21:00
پنج شنبه : 9:00 الی 14:00 / جمعه : تعطیل

چه دندان هایی نیاز به ارتودنسی دارند؟

ارتودنسی دندان

پیشنهاد ویژه

ارتودنسی دندان برای چه کسانی مناسب است؟

ارتودنسی دندان از جمله خدمات دندانپزشکی است که‌ می‌تواند زیبایی لبخند را دو چندان نماید. امروزه بر خلاف گذشته خدمات دندانپزشکی تنها به کشیدن دندان و درمان‌های معمول ختم نمی‌شود. در واقع پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه پزشکی و دندانپزشکی موجب شده خدمات متنوعی توسط دندانپزشکان ارائه شود. قسمتی از این درمان‌ها مربوط به خدمات زیبایی دندان است و از پرطرفدارترین آن‌ها‌ می‌توان به درمان ارتودنسی دندان اشاره نمود. ارتودنسی دارای مدل‌های مختلفی است و تمامی افراد در سنین مختلف‌ می‌توانند از آن استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. اگر‌ می‌خواهید بدانید ارتودنسی دندان برای چه کسانی مناسب است، پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان در شیراز کلینیک نگین

برای جواب این سوال که ارتودنسی دندان چیست، باید گفت که ارتودنسی یکی از شیوه‌های درمانی در علم دندانپزشکی است که موجب رفع مشکلات مرتبط با چینش دندان‌ها و فک‌های پایین و بالا‌ می‌شود. به عبارتی با استفاده از این روش درمانی‌ می‌توان به قوس مناسب دندان‌ها دست یافت و لبخندی زیبا را تجربه نمود. ازاین‌رو می‌توان گفت که این روش هم درمانی و هم زیبایی است. امروزه ارتودنسی دندان در شیراز و سایر شهرهای کشور توسط برترین متخصصین دندانپزشکی انجام‌ می‌شود و بیماران بسیاری با استفاده از این روش توانسته‌اند بی‌نظمی وظاهر نامناسب دندان‌های خود را اصلاح کنند.

چرا باید برای ارتودنسی دندان اقدام نمود؟

ارتودنسی دندان

همانطور که‌ می‌دانید زیبایی دهان و دندان نقش بسزایی در زیبایی چهره دارد. ازاین‌رو با درمان ارتودنسی‌ می‌توان ضمن برطرف نمودن مشکلات مختلف دندان‌ها لبخندی زیبا به فرد هدیه نمود. پیش از انجام ارتودنسی، افراد نیازمند به این درمان با مشکلات متعددی درگیر هستند. در واقع وجود دندان‌های نامرتب در فک بالا و پایین نه تنها ظاهر نامناسبی دارد بلکه موجب‌ می‌شود فشار بسیاری به سایر دندان‌ها، لثه و فک وارد شود و بیمار با مشکلات زیر مواجه گردد.

  • به وجود آمدن مشکل در لثه
  • پوسیدگی دندان‌ها
  • جویدن غذاها به سختی و همراه با درد
  • درد گردن و پشت شانه
  • سردرد و میگرن
  • مشکلات گوارشی به دلیل بد جویدن غذا
  • مشکلات در رعایت کامل بهداشت دندان و دهان
  • مشکلات ظاهری و عدم اعتماد به نفس
مطالب مرتبط  ونیر کامپوزیت دندان در شیراز

بهترین کاندیدها برای ارتودنسی دندان چه افرادی هستند؟

ارتودنسی دندان

برای استفاده از درمان ارتودنسی محدودیت چندانی وجود ندارد و اکثر افراد با مشورت پزشک و در صورت نیاز‌ می‌توانند از این روش درمانی برای اصلاح مشکلات ظاهری دندان‌های خود استفاده کنند. از بهترین کاندیدها برای ارتودنسی دندان در شیراز‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·         کودکانی که دندان‌های شیری خود را خیلی زود از دست داده‌اند

معمولا کودکانی که خیلی زودتر از رویش دندان‌های دائمی دندان‌های شیری خود را از دست‌ می‌دهند دندان‌های دائمیشان پس از رویش با مشکلات مختلفی مواجه‌ می‌گردد. به نظور جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی بین دندان‌ها، دندانپزشک از بریس‌ها و ارتودنسی استفاده‌ می‌کند.

·         افرادی که گاز گرفتن غذا برایشان دشوار است

افرادی که نمی‌توانند به خوب غذای خود را گاز بزنند و یا اینکه دائما گونه خود را گاز‌ می‌گیرند باید بدانند که دندان‌های آن‌ها ظاهر نامناسبی دارد و به درستی روی هم قرار نمی‌گیرد. در صورتی که دندان‌های بالایی در جلوی دندان‌های پایین قرار بگیرند فرد دچار اربیت شده است. اما اگر دندان‌های پایین جلوتر از دندان‌های بالا باشند فرد آندربایت است. در مواردی نیز که دندان‌های فک بالا و پایین در یک راستا نباشند نیز فرد درگیر کراس بایت است و در هر سه مدل فرد به ارتودنسی نیاز دارد.

·         افرادی که دندان هایشان کج و یا روی هم قرار گرفته

در صورتی که فردی دندان‌های خیلی شلوغ و یا روی هم قرار گرفته‌ای داشته باشد نیز به ارتودنسی نیاز دارد. زیرا دندان‌های کج زیبایی ظاهر را به شدت تحت تاثیر قرار‌ می‌دهد و موجب‌ می‌شود که فرد نتواند با خیالی آسوده یک لبخند کامل و آزادنه بزند.

مطالب مرتبط  همه چیز در مورد لمینت دندان

·         افرادی که فاصله بین دندان هایشان زیاد است

یکی دیگر از مواردی که در کلینیک دندانپزشکی شیراز و اکثر کلینیک‌ها مشاهده‌ می‌شود فاصله زیاد بین دندان‌های برخی از مراجعه کنندگان است که موجب‌ می‌شود فرد با مشکلات دندانی مختلفی مواجه گردد. معمولا به دلیل از دست دادن دندان حفره‌ای بزرگ در فک ایجاد‌ می‌شود و فرآیند غذا خوردن فرد را دشوار‌ می‌کند. اما با استفاده از ارتودنسی‌ می‌توان این مشکل را به راحتی رفع نمود.

·         افرادی که فکشان موقعیت مناسبی ندارد

اگر فک موقعیت نامناسبی داشته باشد دچار حرکت و به وجود آمدن صدا‌ می‌گردد. اصلی‌ترین عامل جابجایی فک مشکلات رشد در خط فک است. ازاین‌رو افرادی که دائما در فک خود درد را احساس‌ می‌کنند باید به دندانپزشک مراجعه کنند تا با استفاده از درمان ارتودنسی بتوانند این مشکل را حل کنند.

افراد بالا معمولا به ارتودنسی نیاز دارند. اگر شما نیز با مشکلاتی مشابه موارد ذکر شده مواجه هستید بهتر است که برای مشورت و معاینه به بهترین متخصص ارتودنسی شیراز مراجعه نمایید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که به این روش درمانی نیازمند هستید یا خیر.

درمان ارتودنسی دندان به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

ارتودنسی دندان

اگر چه ارتودنسی دندان در شیراز و شهرهای دیگر به یکی از پرتقاضاترین درمان‌های دندانپزشکی تبدیل شده است و این روش مزایای بسیاری دارد. اما گاهی اوقات در مواردی خاص افراد را نمی‌تواند به نتایج دلخواهشان برساند. ازاین‌رو به افراد زیر ارتودنسی دندان توصیه نمی‌شود.

  • افرادی که دارای بهداشت دهان و دندان ضعیفی هستند، زیرا پروسه درمانی ارتودنسی زمان بر است و بیمار باید همکاری لازم را با دندانپزشک داشته باشد و تمیز کردن دندان‌ها را با دقت و به دفعات بیشتری انجام دهد.
  • افرادی که صبر و حوصله کافی ندارند، زیرا این روش درمانی خیلی زمان‌بر است و در صورتی که انتظار دارید طی یک مدت زمان کوتاه به نتیجه برسید، ارتودنسی انتخاب مناسبی نخواهد بود.
  • افرادی که انتظارت غیر واقعی از این روش درمانی داشته و انتظار دارند که با انجام ارتودنسی خیلی از مشکلات روابط اجتماعی و عاطفی آن‌ها بهبود یابد.
  • افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند و تمامی دندان‌های آن‌ها در وضعیت سالمی قرار ندارد، بنابراین باید پیش از درمان تمامی مشکلات مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه برطرف شود.
  • افرادی که ریشه دندان‌های آن‌ها تحلیل رفته نیز نمی‌توانند از درمان ارتودنسی استفاده کنند و برای اصلاح مشکلات دندانی خود باید به فکر سایر روش‌های درمانی باشند.
مطالب مرتبط  روکش دندان چیست؟ بهترین نوع روکش دندان

برای انجام ارتودنسی دندان به کجا مراجعه کنیم؟

نمونه کار ارتودنسی -کلینیک دندانپزشکی نگین شیراز

درمان ارتودنسی دندان یکی از تخصصی‌ترین روش‌های درمانی در دندانپزشکی است و خدمات آن توسط دندانپزشکان متخصص و زیبایی ارائه‌ می‌شود. تجربه و مهارت دندانپزشک تاثیر بسزایی در نتایج این روش درمانی دارد. ازاین‌رو باید حتما توسط پزشکان مجرب در این حوزه انجام شود و بیمار خیلی صبور باشد تا بتواند به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یابد و مشکلات دندان‌های خود را برطرف کند.

 یکی از بهترین کلینیک‌هایی که برای انجام ارتودنسی‌ دندان می‌توانید به آن مراجعه کنید کلینیک دندانپزشکی نگین در شیراز است که با کادر درمانی متخصص و کارآزموده خود و استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا، با کیفیت ترین خدمات را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت خدمات ارائه‌ می‌دهد. برای مشاهده نمونه خدمات ارتودنسی انجام شده توسط این مجموعه کافیست به صفحه ارتودنسی دندان در شیراز مراجعه نمایید.

4.6/5 - (17 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیفات ویژه کلینیک نگین و مشاوره رایگان، شماره تماس خود را وارد کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x