کلینیک تخصصی دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین

سلامتی دهان ، زیبایی دندان

شیراز، چهارراه زرگری، به سمت چمران
ساختمان پزشکی ابن سینا، واحد۱۸
07136276287
09900439004
07136276289
شنبه – چهارشنبه : 9:00 الی 21:00
پنج شنبه : 9:00 الی 14:00 / جمعه : تعطیل

استفاده از لیزر در دندانپزشکی و دهان پزشکی

لیزر در دندانپزشکی از خدمات نوین درمانی محسوب می شود. لیزرهای کم توان و پرتوان عملکردهای متفاوتی در محیط دهان دارند. برش های بافتی بدون درد و خونریزی، به کمک آن امکان پذیر است. همچنین به کمک لیزر، درمان مشکلاتی از قبیل مفصل فکی، ترمیم زخم، ترمیم خشکی دهان و بوی بد دهان، امکان پذیر شده است.

لیزر در واقع نور تقویت شده است، این نور تقویت شده دارای خواص منحصر به فردی است و طول موج ها و عملکردهای متنوعی را از کنترل تا عملیات به شما ارائه می دهد. آنچه امروزه در دنیای دندانپزشکی به عنوان لیزر دندان شناخته می شود، طول موج قرمز و مادون قرمز است. این طول موج ها بسیار ایمن هستند، بنابراین خطر جهش ژنتیکی و سرطان با آنها وجود ندارد.

متخصصان ما:
دکتر نگین اثنی عشری

دکتر نگین اثنی عشری

جراح - دندانپزشک و متخصص بیماری های دهان، فک و صورت

انواع لیزرهای دندانی در دندانپزشکی

انواع لیزرهای دندانی به دو دسته تقسیم می شوند:

لیزرهای کم توان که برای فعال کردن فرآیندهای ترمیم سلولی یا درمان ضد التهابی دندان استفاده می شود. این لیزرها در دنیای دندانپزشکی دقیقا مشابه لیزرهایی است که در فیزیوتراپی استفاده می شود.

لیزرهای پرتوان که در واقع لیزرهایی هستند که برای انجام انواع روش های جراحی و روش های درمانی استفاده می شوند.

ویدیو درمان لیزر کم توان

انجام لیزر کم توان توسط دکتر نگین اثنی عشری

لیزر ضایعه دهانی توسط دکتر نگین اثنی عشری

کاربرد لیزر های دندان در دندانپزشکی

تشخیص پوسیدگی دندان با مقیاس عددی

از طریق پدیده فلورسانس و استفاده از لیزرهای آرگون و لیزرهای دایود کم توان می توان انواع پوسیدگی های دندان را با مقیاس عددی تشخیص داد. هنگامی که نور لیزر به باکتری های پوسیده برخورد می کند، یک نور فلورسانس قابل ردیابی تولید می کند. معمولاً این مقدار روی دستگاه با یک مقدار عددی نمایش داده می شود. دستگاه دیاگنودنت در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه در این زمینه است که مهمترین مزیت آن نمایش پوسیدگی با مقیاس عددی می باشد. از مهم ترین معایب آن می توان به پاسخ های مثبت و اشتباه آن بر روی سطح جویدنی دندان ها، زمانی که دندان بیش از حد خشک است یا جرم و پلاک روی دندان ها وجود دارد، اشاره کرد. در این موارد ممکن است پوسیدگی دندان مشاهده نشود اما دستگاه به اشتباه پوسیدگی دندان را تشخیص می دهد. بنابراین، حتی اگر از دستگاه استفاده می کنید، نباید روش های قدیمی تشخیص پوسیدگی دندان را کنار بگذارید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها

دو نوع لیزر دندان گران قیمت Nd:YAG و CO2 فرصتی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در اختیار شما قرار می دهد. این دو لیزر دندانی با ذوب کردن کریستال‌های مینا دندان و کریستاله کردن آن‌ها برای یکبار دیگر، نفوذپذیری دندان ها را کاهش می دهند و در نهایت از ورود میکروب ها جلوگیری می کنند.

جرم گیری دندان ها با لیزر

معمولاً نمی توان فرآیند برداشتن جرم ها را با لیزر دندان انجام داد. زیرا اگر بخواهید جرم های دندانی را با استفاده از لیزر بافت سخت از بین ببرید، ممکن است دندان های شما آسیب ببینند. البته باید توجه داشت که امروزه جرم گیری دندان با لیزر دندان همچنان غیرممکن است، اما به احتمال زیاد در آینده لیزرهایی طراحی و ساخته خواهند شد که بتوانند بافت ها را به صورت انتخابی حذف کنند. پس از برداشتن جرم با استفاده از دستگاه های اولتراسونیک یا پیزوالکتریک و لیزرهای دندانی، کورتاژ لثه یا ضدعفونی پلاکتی را می توان به طور موثر و کاملا ایمن انجام داد.

دلایل استفاده از لیزر دندان برای ایمپلنت دندان

نتایج کاشت دندان انجام شده با لیزر دندان بهتر خواهد بود. یکی از مهمترین کاربردهای این نوع لیزر برای انجام ایمپلنت، تراشیدن بافت های نرم، برداشتن بافت های متورم و ملتهب، بافت هایی است که در مکان های مناسب شروع به رشد کرده اند. اثربخشی لیزر درمانی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و هزینه آن در دراز مدت کاهش می یابد. لیزر دندان امکان انجام چندین روش را فراهم می کند. امروزه استفاده از لیزرهای دندانی برای ایمپلنتور اوردنچر به میزان زیادی افزایش یافته است. استفاده از روش های مدرن و تکنولوژی روز، دانش کاشت دندان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد تا دیگر بیماران نگران نتیجه درمان، موفقیت درمان، درد و تورم ایمپلنت دندان خود نباشند.

انجام لیزر کم توان برای بیماری که به‌دنبال جراحی ایمپلنت دچار آسیب به عصب و بی حسی لب شده بودند

آیا استفاده از لیزر دندان برای کاشت دندان عوارض جانبی دارد؟

در صورت عدم رعایت احتیاطات لازم و عدم دقت کافی در حین کاشت، چشم شما آسیب جدی می بیند. در برخی موارد، این آسیب ممکن است به دلیل جذب انرژی لیزر توسط شبکیه یا قرنیه چشم باشد. بنابراین در هنگام کاشت دندان با استفاده از لیزر، چشم بیمار باید با عینک پوشانده شود. دندانپزشکی که از لیزر برای کاشت استفاده می کند باید از خطرات احتمالی آن آگاهی کامل داشته باشد. وی همچنین آموزش کامل کار با دستگاه را دیده و دوره های ویژه ای را برای آن گذرانده باشد.

درمان لیزر در دهان

کاربرد لیزر در درمان آفت دهان

اگر زخم های دردناک دهان شما را آزار می دهد، دیگر مجبور نخواهید بود این درد را تحمل کنید. کافی است به کلینیک دهان پزشکی نگین مراجعه کنید تا زخم های دهان شما برای همیشه درمان شود. در کلینیک دندانپزشکی نگین ، دکتر نگین اثنی عشری، آفت دهان را تنها در یک جلسه با  استفاده از لیزر دندانپزشکی و بدون درد درمان می شود. اگر آفت دهان شما کمی احساس گرما کرد، دیگر دردناک و ملتهب نخواهد بود و می توانید با خیال راحت کلینیک ما را ترک کنید. پس از مراجعه به دندانپزشک متخصص دکتر نگین اثنی عشری، تنها در دو روز دهانی سالم و بدون زخم خواهید داشت. بهترین زمان برای درمان آفت دهان و تسکین آن، مراحل اولیه بیماری است. اگر آفت را در دهان خود احساس کردید، در اسرع وقت با کلینیک دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین تماس بگیرید تا درمان و راهنمایی های لازم در این زمینه انجام شود.

برداشت ضایعه با لیزر

مزایای استفاده از لیزر برای درمان زخم های دهان

از مهمترین مزایای درمان آفت دهان با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیزر درمانی روشی کارامد است که در درمان زخم های دهان و تسکین سریع درد موثر است. ویروس ها عامل اصلی بسیاری از بیماری های دهان هستند، بنابراین با کمک لیزر و از طریق تحریک بیولوژیکی می توان ویروس ها را از بین برد و زخم های باز را سوزاند. در نهایت، از عفونت جدید جلوگیری خواهد شد. سوزاندن زخم های دهان با استفاده از لیزر به اندازه سایر روش های انجماد دردناک نیست و درد را سریعتر تسکین می دهد. در نهایت بیمار به امید بهبودی سریع و بدون درد، کلینیک دندانپزشکی را ترک خواهد کرد. با استفاده از این روش، زخم های دهان تنها دو روز طول می کشد تا بهبود یابد. همانطور که گفته شد، زخم های دهان معمولا دو هفته در دهان می مانند، اما در صورت لیزر درمانی، این زخم ها در عرض دو روز به طور کامل بهبود می یابند.

پس از لیزر درمانی، احتمال ایجاد زخم های دهان بسیار کاهش می یابد. برخی از بیماران ممکن است چندین بار و فقط در یک قسمت از دهان خود دچار زخم های دهان شوند و دلیل اصلی این امر ممکن است استفاده از دندان مصنوعی یا بریس باشد. ایجاد این زخم ها به طور مکرر نشان دهنده فعال شدن ویروس در یک پایانه عصبی خاص یا وجود محرک هایی است که باعث ایجاد زخم در این ناحیه از دهان می شود. بنابراین با لیزر درمانی، سوزاندن و از بین بردن ویروس های انباشته شده در یک پایانه عصبی، امکان ایجاد این زخم های دهان برای همیشه از بین می رود. زخم های دهان ناشی از علل غیر ویروسی را نیز می توان با استفاده از لیزر از بین برد. لیزر انتهای اعصاب را می‌بندد و این باعث می‌شود که مغز دیگر تحریک را ثبت نکند، بنابراین تحریک احساس نمی‌شود و در نهایت زخمی ایجاد نمی‌شود.

لیزر در دندانپزشکی از خدمات نوین درمانی محسوب می شود. لیزرهای کم توان و پرتوان عملکردهای متفاوتی در محیط دهان دارند. برش های بافتی بدون درد و خونریزی، به کمک آن امکان پذیر است. همچنین به کمک لیزر، درمان مشکلاتی از قبیل مفصل فکی، ترمیم زخم، ترمیم خشکی دهان و بوی بد دهان، امکان پذیر شده است.

تشخیص پوسیدگی دندان با مقیاس عددی

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها

جرم گیری دندان ها با لیزر

اگر زخم های دردناک دهان شما را آزار می دهد، دیگر مجبور نخواهید بود این درد را تحمل کنید. کافی است به کلینیک دهان پزشکی نگین مراجعه کنید تا زخم های دهان شما برای همیشه درمان شود. در کلینیک دندانپزشکی نگین ، دکتر نگین اثنی عشری، آفت دهان را تنها در یک جلسه با  استفاده از لیزر دندانپزشکی و بدون درد درمان می شود.

5/5 - (2 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x